torsdag 9 juli 2009

Dax för ännu en utställnings helg....

Då var man på G igen, badning och borstning. Tredje helgen på rad innan dess var det ledigt vid midsommar men veckan innan dess var det ännu en.... Jag ska inte klaga för jag tycker det är skit kul, och dessutom har det gått fantastiskt bra för mina hundar. Nu är det Tvååker både fredag och lördag och det är sammanlagt 4 av våra hundar som ska med. Wilmer fixade jag igår kväll efter det att han fått rusa på stranden och bada i havet, man kan inte bara vara vacker man måste få vara hund också ,-))) Vaknade i morse med en fruktansvärd huvudvärk så 2 bamyl och en timma extra i sängen så var det bara att masa sig upp. En långpromenad med tjejerna i skogen och sen var det dax att börja borsta igen.... tack och lov gick jag igenom Babsan idag. Hon var med i lördags och ställdes i Ånnaboda, nybadad tovfri och vacker.... men på mindre än en vecka hade hon filtat ihop en massa ,-(((( jag hade först tänkt borsta henne imorgon efter utställningen då hon inte är anmäld förren på lördag men jag är väldigt glad att jag gjorde det idag. Valparna är helt underbara så söta men väldigt envisa och bortskämda ... när det bara är 3 i en kull blir det lätt så ,-))) Här några kort från igår. Nollan Tova samt Ziggy Här kommer lite foto från gårdagens strand promenad... Wilmer svalkar magen Leia o Sune spanar in något i skyn Race på stranden avslutas med ett svalkande dopp! Pucko spanar ut över Skälderviken Sune plaskar Leia, Wilmer o Måns i strandbrynet Hundarna har en liten kel paus med husse! Nu ska jag ge hundarna mat sen är det dax att sätta Yamba i badet.... och sen är det min favoritserie 24 ,-))) efter det blir det bums isäng ,-))) Ha det bra/Liz

1 kommentar:

Anna Lycksäter sa...

Så här ett par veckor efter dagen D har jag återhämtat mig från chocken och vill bara passa på att tacka för Grattiset och välkomnandet till gänget :)
Är så avundsjuk på er möjlighet att ta er till havet och låta hundarna rusa på stranden och plaska i vattnet. Längsta strand här där hund är välkommen är väl en sisådär 3 meter eller nåt...

Kram Anna