lördag 4 april 2009

Lyckan är en ny kamera ,-)))))

I dag har vi haft besök av hela Lidhults gänget (- Bossman). Pernilla har köpt ny kamera Nicon D90, wow, the camera of my dreams ... men nu har jag en annan dröm kamera som faktiskt är alldeles sann.... Canon EOS 400, jippy vad glad jag är. Tack Pernilla för att jag fick köpa den. Nu kommer det att ta ett tag innan jag begriper mig på denna avancerade kamera, men jag ser verkligen fram imot den utmaningen. Jag o Pernilla tog våra kameror och några hundar (bara 8 st) och begav oss till havet. Kan det bli bättre, trevligt sällskap, underbart väder och beardisar..... Hundarna hade skit kul, plaskade runt och lekte. Kotten ställde sig ute i vattnet och kollade in sina undersåtar, han kan verkligen se överlägsen ut ,-)) Filur tyckte nog det bästa var att höra sin egen röst, hela tiden ,-((( fast katterna hemma hos oss är nog snäppet bättre! Rebus är inte riktigt som andra........ Efter promenaden satt vi o fikade i solen och basa mös, det blev givetvis lite fotande även i trädgårdenYamba och Sune Ja vet att ja tjatar men majken är världens sötaste.... Pernilla o Rebus Rebus igen... I morgon kommer jag att kasta mig ut i naturen i gryningen, nåja åtminstonde vid 12 snåret, för att fota mer, ni kommer att bli såååå trötta på mig. ha det bra/Liz Yamba vilar ut efter dagens bravader

6 kommentarer:

Pernilla sa...

Tack för idag :)
Korten blev ju bra, men bäst var nog det på Rebus med sunkskägg ;) tvi vad äckligt....
Alla hundarna är jättetrött nu, så det blir tv kväll nu.
Kramar från Lidhultsgänget.

Anette sa...

Jätte fina bilder... vad mysigt med gräs och öppet vatten.
Här hos oss är det snö kvar :(.
Ha det bra.

Ulrika sa...

Vilka härliga badbilder (fast vad kallt det måste vara i vattnet...Bbrrr!)
Kul med ny kamera! Spännande att gå runt och plåta allt möjligt för att lära sig funktionerna - have fun:)!!
Håller med om att Majken ser väldans söt ut:)

Ha det så gott!
Kram, Ullis

Tina sa...

Härliga bilder!!
Vad kul med en ny kamera så vi får se massor av bilder framöver:)

Ha det super Tina, Robert och pojkarna

Anonym sa...

Hej på dig vad roligt med en ny kamera och du ser ut att kunna hantera den bra jätte fina bilder.
Håller med dig hon är söt lilla Majken .

Kram på dig från oss alla Ulla Lisen Maja o Ida

Anonym sa...

Favvo måste ju vara kortet med Yamba & Suuuneee.... ;D
h. Finska kusinen Nina