tisdag 14 april 2009

Wilma 13 år!

För 13-år sedan föddes kullen efter Shandie och Azlan, 3 hanar (2 blå och 1 brun) och 5 tikar (2 blå, en brun och två svarta) detta blev min Dream kull, och det var en mycket speciell kull. Vilken charm dom hade, jag faktiskt alla Shandie barnen. Väldigt envisna och egna, men otroligt trevliga och stabila. Många skratt har dom gett oss genom åren. Tre av tikarna har gått i avel. Wilma (Ch B. Dream In Colour)som bor hos Yvonne på Shinuba's kennel i Perstorp, Wilma är stam tik på Shinuba's och hon är nu mor, mormor och mormorsmor, så hon lever vidare ,-)). Yvonnes son Benny köpte en hane ur Shandies första kull, nämligen Elvis (han lever ännu) som är bror med min älskade Charlie. Efter det var det kört, Yvonne föll pladask för rasen och ville ha en blå tik. Hennes systrar Ester (B. Endless Dream) och Lusy (B. Little Dreamer äg: Margaretha Gustavsson) har båda gått i avel hos mig. Vad jag är glad att den kullen blev till, otroligt viktig för mitt avelsarbete. Grattis fina Wilma, du är verkligen en tik jag är stolt över att vara uppfödare till. Tänk vad tiden går fort Fotona är tagna av Yvonne och Benny.

Inga kommentarer: