lördag 14 februari 2009

Alla hjärtans dag....

..... men framförallt Wilmers födelsedag! Tänk att det är två år sedan jag och helena satt på djursjukhuset nervöst väntande. Tilli Wilmers mamma fick snittas, det var bara en valp, men vilken valp sen ,-)))) världens bästa Wilmer. Helena och jag skojade om vad det skulle bli, jag som tänkt behålla en tik i kombinationen, så att det blir säkert en svart hane ,-((( (inget ont om svarta hanar) men just då kändes det så. Att det blev en BRUN hane, kunde jag väl inte tro, jag har en svaghet för bruna hanar ,-)))) Att jag skulle ha sån tur att den lille brune killen skulle växa upp och bli en super mysig, stabil och vacker kille, vågade jag bara hoppas på. Wilmer är så snäll och go, måste erkänna att han inte är den smartaste, en riktig pappluva,-)))) men vad gör det. Idag har Wilmers dotter Bönan flyttat till Orust. Det blev tillsist Yamba som fick stanna hos oss.... vilken beslutsångest jag haft. Men jag är så nöjd med Wilmers och Leias. Alla utom hedda, som flyttat ända upp till Sundsvall, bor i syd västra delarna av landet. Bruno bor i Göteborg, Elsa bor i Onsala och Bönan på Orust, och så Charlottas Yippie i Vejbystrand några mil ifrån mig. Idag har Niclas hjälpt mig att fota Wilmer, det var tvunget att föreviga honom på två årsdagen! I går tog jag några foto på Yamba o Bönan som jag lägger in här. Nu ska jag ge hundarna mat och sen slänga mig i soffan och titta på melodi festivalen, hoppas låtarna är bättre än förra veckan, men med Mums-Måns i start fältet så blir det nog kanon, något snyggt att titta på ,-)))) ha en riktigt bra Alla hjärtansdags kväll! Wilmer med näsan i vädret, han är stolt över att vara en vuxen kille nu ,-)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är det ynkligt tomt hemma utan bönan? eller har du så du klarar dig? ;)
Hoppas du gillade korten på Rebus,han var inte så lätt att få på bild idag.

// Kram Pernilla.

Ulrika sa...

Grattis Wilmer lite så här i efterskott, själv fyllde jag för drygt en månad sen. Vi ses i ringarna!
Hälsningar, Putte-Fnask