torsdag 12 februari 2009

Ynklig och förkyld ,-(((

Har fotat lite i trädgården idag, blir ingen skogsrunda, då jag är förkyld. Tycker väldigt synd om mig själv, halsen svider, jag fryser och känner mig lite febrig ,-((( Jag är extremt gnällig när jag är sjuk, tycker såååå synd om mig själv. Så idag blir det inget gjort. I går badade o borstade jag Doris och i förrgår fixade jag både Engla o Leia. Jag har äntligen en fön, blower till hundarna, efter mer än 20år med rasen..... gud vad mycket enklare det är ,-))) jag hade tänkt behålla både Bönan och Yamba åtminstonde några månader, då jag har haft så otroligt svårt att välja valp i denna kullen. Dom är så jämna, så det har nästan varit att dra lott. Mellan fyra av tikarna, Hedda var ju lite feltecknad så hon föll på det. men mellan Elsa, Yippie Bönan och Yamba har jag ändrat mig fram och tillbaka. Även denna velighet har väl med min stigande ålder att göra ,-(((( Blir så tyrött på mig själv. I måndags ringde en spekulant som, även hon (alla i denna kullen har flyttat till hem där det finns eller har funnits beardis) har beardis sedan tidigare. Hon är håller på med utställning, tränar agility ochär väldigt aktiv. Så jag fick ta en funderare och kom fram till att en av tjejerna får flytta. Det kan inte bli bättre. Jag är så glad som har så många fantastiska valpköpare ,-)) Ella har kommit in bra i flocken och hon är hur snäll som helst, hon är så lik sin mamma Rachel i så mycket, ligger med alla fyra tassarna i luften, hoppar upp på en och liksom vispar runt med tassarna precis som Rachel.,-)) Liz Engla och Ella. Stilstudie av Engla Leia o Majken Doris Bönan Yamba Har blivit inspirerad av Pernillas svart-vita foto, så här kommer ett på Engla.... inte samma skärpa som Lidhultaren har på sina bilder dock ,-(((

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men tussingen vad det är synd om dig som är förkyld ;)
Det lät nästan som den där reklamen för encchinargard (stavas det så?)med den där karln som är sjuk :)
Fina kort du tagit, Engla ser jättefin ut, och alldeles nyborstad och fin.
// Kramar från Lidhultarn.

Anette sa...

Jag lider med dig... jag är också förkyld... gud så jobbigt det är.
Man orkar inte med allt som man ska göra.
Jätte fina bilder på fina hundar.
Krya på dej!!
//Anette & tjejerna