fredag 15 maj 2009

Äntligen fredag!

Veckan har som vanligt rusat iväg. Har kommit på att även detta är ett ålderstecken, när man var liten och gick i skolan var veckorna evighets långa de tog aldrig slut. Men nu hinner dom knappt börja. I går satt vi upp valplådan, Marcus hjälpte mig, vi fick ändra om i sovrummet asa möbler hit och dit men bra blev det till slut. Jag tror att alla utom Engla har provlegat valplådan inatt ,-)) Idag är det 58 dygn från första parningen så det är så spännande. Jag tycker inte att hon är speciellt tjock men å andra sidan är det en stor tik så man vet ju aldrig. Men man måste ju ändå hålla på och gissa kan liksom inte låta bli, istället för att bara vänta och se. Caroline har gissat på 7st 2 hanar och 5 tikar hon såg en blå tik och en brun hane framför sig ,-)))Brunt, blått och sand gissade hon på. Vill ni vara med och gissa så var så goda! Jag tar efter Pernilla så en vinare står på spel åt den som har rätt! Har varit på stranden idag (väldigt ovanligt.....) I dag var det premiär för lilla Yamba-Labamba, hon är förövrigt helt galen ,-))) på ett possitivt sätt! Men vad ska det bli om inte galningar när man har Leia och Wilmer till föräldrar ,-)) Hon kastade sig ut i böljan den blå tillsammans med mamma Leia. Dalkullan Babsan var också med, havet var något helt nytt för damen men spännande. Här kommer dagens foto skörd. Nu ska jag bada Leia och Yamba ingen rast ingen ro ,-))) efter det ska jag fira helg. Ha en riktigt trevlig helg, en del av er träffar jag förhoppningsvis på söndag i Hässleholm om jag kan åka dit med tanke på Engla?! Liz

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er
Vad avundsjuk jag är på er som bor så nära havet jag älskar Halland o skåne .
Vi väntar med spänning på cad som döljer sig i den blivande mammans mage.
Jag tror det blir fem 3 hanar o 2 tikar med färgerna svart brunt o sand

Kram på er Ulla o flickorna i Närke

Pernilla sa...

Oh, får jag vara med och gissa den här gången ;)
Jag tror det blir 4 stycken i svart och brunt.
1 hane och 3 tikar.

Härliga kort :)

Pernilla & Beardispojkarna.

Ewa sa...

Oj nu måste jag också gissa på vad Engla döljer i sin mage.
Jag tror det är 6 st 3+3 i färgerna brunt och svart.
Härliga bilder på härliga lurvar.
Ewa o Co

Tina sa...

Jag tror på 5 st 2 hanar en svart och en brun. 3 tikar 1 sand och 2 svarta.
Jag ska alltid gissa så komplicerat.....

Carita sa...

Skyndar mig att gissa jag också.
4valpar 1hane 3tikar.Hanen Brun.Tikarna 2Bruna 1svart.
Carita