onsdag 27 maj 2009

Nu är det verkligen dax att besöka optikern ,-(((

Jag har lyckats igen.... jag skäms som en hund ,-(((Att jag gör bort migär absolut inget ovanligt,-((( men någonstans måste gränsen gå! Hade jag trott att det fanns minsta möjlighet att ingen i hela universum skulle reagera på mitt misstag så hade jag försökt sopa det undermattan.... men men... Somebody out there is watching Som en del av er vet så hade jag ifjol väldigt svårt att färgbestämma valparna efter Kotten-Ärtan..... många skratt har det blivit. Nu måste jag krypa till korset och avslöja att min sandfärgade valp har bytt kön.... plötsligt i går hade hon blivit en han ,-((( Vad f_n är det för fel på mig?????? Visst jag plockar aldrig så mycket med så små valpar ( försök till förklaring.... dock ganska lam.....) När jag upptäckte detta igår då valparna var 6 dagar började jag min vana trogen skylla ifrån mig! Ingen trevlig sida av mig, jag vet. Och vem tror ni fick ta det, vems fel tyckte jag det var?! Jo stackars Niclas fick skulden, varför hade inte han tittat ordentligt, han borde väl fatta att med min dåliga syn och min allmänna virrighet så måste allt dubbelkollas, det måste han väl ändå förstå, vi har trots allt varit tillsammans i 25 år!!!!! Han borde väl veta bättre, verkligen dåligt av honom;-))))) Åh vad underbart att återigen vara oskyldig..... som ni förstår så är det hela Niclas fel och ingen annans! (Ps: så fort jag får råd ska jag besöka optikern Ds: Dunderklumparna. Lilla söta Tuva Nallen Nollan. Och magikern Ziggy. kram på er alla/Liz

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Hur många år hade du fött upp beardisar sa du??
Var du inte med på sexualkunskapen alls i skolan? och har inte dina föräldrar förklarat det här med blommor och bin?
OK, nästa gång vi ses så ska jag sätta mig ner med dig och förklara lite närmare.....;)

Tina sa...

Tack Liz, ett gott skratt förlänger livet:):)
Jag har haft problem med katter har haft en Kajsa och en som jag glömt det kvinnliga namnet på som efter MÅNADER blev pojkar.

Supersöta är de små liven!

Ulrika sa...

Hahaha, du é ju go du! Ett par glasögon gör nog susen, både för dig och framförallt Niclas (han kan inte ha det lätt stackarn ;))

Kram från Ullis

Anette sa...

Hej Liz!
Jag vill bara tala om för dej att jag har en kompis som har små blandisar.
I hennes första kull var det 1 tik och 4 hanar.
Tiken hade navelbråck och hon tyckte det var lite tråkigt.
När hon fick nästa kull så var jag dit och tittade.
Det var 1 tik och 2 hanar.
Jag tänkte att det var tråkigt att tiken även i denna kull hade navelbråck.
Efter några dagar ringer hon och talar om att tiken var en hane så det var 2 tikar och 1 hane helt plötsligt.
Jag berättade vad jag tänkt och hon sa "varför sa du inget".
Men finkänslig som man är så ville jag inget säga.
Så du ser allt kan hända i hundaveln ;)..hihi.
Ha det bra.
Ps.De ser så söta ut de små.