fredag 23 januari 2009

Bruno och Elsa har flyttat!

Så var det dax för två av valparna att lämna boet, snyft. Det blev de två sandfärgade som flyttade först. B.Yellow Mellow, eller Elsa som hon kallas flyttade till Familjen Hägersten i Onsala, där bor redan Beardis tiken Chelsea, en brun tik på drygt ett och etthalvt år från min kompis Susanne på Rumängens kennel. Så de två får nog toppen skoj ihop. B.Yazzing Yack eller Bruno (fast han är sand) matte Carin vill ha det namnet, men resten av familjen Gunnarsson är inte riktigt nöjda, dom tycker Balloo passar bättre, håller faktiskt med. Yngste sonen föll nämligen pladask för min Balloo när dom hämtade sin förra beardis Bella hos oss för fem år sedan. Och vem blev inte förälskad i Balloo, han var en underbar kille, faktiskt den snällaste och enklaste beardis vi haft. I morse började jag bade Elsa och Bruno, måste ju vara rena och fina när dom flyttar, men när jag ändå höll på tyckte jag det var lika bra att bada dom andra fyra också, när jag ändå hade ångan uppe liksom. Sen fick dom in i valphagen och torka med värmefläkten på så dom inte frös. Nu är dom så fluffiga och fina och luktar riktigt gott, så länge det nu varar...... När Niclas kommer hem ska vi köra iväg på några ärende, sen får vi se om vi ska prova att fota dom resterande valparna idag eller om vi väntar tills imorgon och fotar ute, om vädret tillåter. Jag önskar er en trevlig helg/Liz Hela gänget ligger nybadade på tork ,-)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, rena nybadade beardisar, det var länge sen man såg ;)
Vi alla i Lidhult önskar er en jätteskön helg.
Kramar.....

Anonym sa...

Oj vad söta dom är .
Men lilla Bönan ser ut att va en riktig goding .

Hälsningar från oss alla
Ulla