måndag 12 januari 2009

Trött tröttare tröttast

Dagen började med att vi gick upp 5.45 ,-((( ni ser rätt, jag sjusovaren själv) steg upp då, givetvis gick jag o la mig igen drygt en timma senare, men ändå! Niclas skulle börja jobba tidigt, dom skulle resa ett hus i Höganäs, så det var bara att få ändan ur vagnen.
Jag började ju ta ut valparna igår o när ja väl har börjat, så ska det ju göras ordentligt. Så ut med dom vuxna hundarna o ut med valparna på gården, dom e' sååå försigkommna och alla bajsade när dom var ute.... Efter 5-10 minuter in igen, då hade ja städat i valphagen, gett nytt vatten till alla hundarna, matat Signe o Sune (dom stora valparna). in med dom små i hagen igen o ge dom mat, när ja va färdig med allt kastade jag mig ner i sängen igen ,-((( super skönt, sov några timmar , sen var det på ett igen. Ut med valparna en stund, då jag även tog ett par suddiga ,-((( foton. Rasta dom stora, städa hundrummet har till o med hunnit städa till oss människor. Även slambilen (heter det så???? ) har varit här o tömt vår trekammarbrunn , så det känns ju skönt. Så har det fortsatt hela dagen o jag e' helt slut, undrar om ja ska bli sjuk det känns nästan så.
Sen allt detta väntande, när ska bebisen behaga komma?????? Nu e' det ju inte jag som e' gravid utan "bästisen" Marie, men allt detta väntande tar verkligen på krafterna, det e' inte bara jag som är hispig över detta, hela min familj e alldeles tossiga. Niclas hade hoppats att den lille/lilla skulle kommit igår på hans födelsedag, han e' otröstlig över att detta inte skedde..... Alexandra ringer hem från jobb, helt tiden o frågar-Har Marie fått ännu. För att inte tala om Fredde..... det e' bara Maries o Pers bebis som gäller. Han har erbjudit sig att vara barnvakt i minst10 år framåt -))) Tänk så svårt vi Rundbergare har det, alla våra krafter går åt till detta.
Det är säkert mycket värre för oss än vad det e' för Marie o Per ,-))) Marie har ju "bara" gått en vecka över tiden, baggis, inte jobbigt alls, annat var det för mig när jag väntade Marcus, jag gick minnsann 12 dagar över, det du Marie, slå det om du kan!!!!! Tror inte du kan det, jag ska alltid vara värst ......
Nu ska ja slänga mig framför TV:n, men först ska ni få några foto från dagen även om det har varit supergrått så har det åtminstånde varit torrt, alltid något
Tills nästa gång, ha det så bra/Liz

Yippi har lyckats ta sig upp för de enorma trappstegen.

Sandtiken kan både äta löv och gräva.

Inga kommentarer: